Caj Frostell vid det monterade vraket av Malaysia Airlines flight 17 som sköts ned i Ukraina 2014, en utredning han också medverkat i.
Bild: Privat
Korean Air Lines Boeing 747-230B en tid innan sin sista resa, här stående i Honolulu.
Bild: Hansueli Krapf
En av nyckelpersonerna vid nedskjutningen, Anatoli Kornukov, var kommendör för ryska flygvapnet när han fick en utmärkelse av president Vladimir Putin år 2000.
Bild: Sergei Velichkin/kremlin.ru
Dödsmaskinerna som styrdes av major Genadi Osipovich den 1 september 1983, det sovjetiska jaktplanet Sukhoi SU-15 med tillhörande K-8-missil.
Bild: George Chernilevsky
Färdskrivarna beslagtogs av Sovjet och hemlighölls i tio år.
Bild: Privat
Öppningen av planets färdskrivare var ett stort ögonblick i utredningen. På plats var världsledande experten på färdskrivare Bernie Caiger, Alain Serres från franska flygsäkerhetsmyndigheten samt Caj Frostell.
Bild: Privat
Den ena "svarta lådan" innehöll ljudinspelning från cockpit under sista halvtimmen av KE 007:s färd. Lådorna är gjorda för att tåla mycket.
Bild: Privat
Planets färdskrivare analyseras i Paris 1993. Caj Frostell längs till höger.
Bild: Privat
Bild: Kati Hiekkanen
Caj Frostell har ägnat hela sitt yrkesliv åt flygsäkerhet, och jobbar som pensionär fortfarande som konsult och rådgivare. Hemlandet Finland besöker har ett antal gånger per år.
Bild: Privat
Caj Frostell blev haveriutredare för FN 1980.
Bild: Privat